Søvnløshed

Måske kender du situationen: Du ligger i din seng og prøver at falde i søvn. De fleste nætter ligger du vågen i timevis. Dine tanker kredser om søvn, og du gør alt muligt for at komme til at sove. Måske er det blevet en slags kamp.

Måske har du ingen problemer med at falde i søvn, men du vågner midt om natten eller meget tidligt om morgenen. Du prøver virkeligt at falde i søvn igen, for du ved, at vækkeuret snart ringer, og du ved, at uden søvn bliver det en lang dag.

Det kan være svært at slippe af med et vedvarende søvnproblem, især hvis man er meget opsat på, at det skal lykkes. Her kan det give mening at bruge en konkret indsats, der kan hjælpe med at dæmpe kampen. 

Det er vigtigt at være opmærksom på, at der ikke er et såkaldt "quick-fix" til at løse et vedvarende søvnproblem. Yoga og mindfulness er for rigtig mange  effektive redskaber.

Dårlig nattesøvn er i dagens Danmark et meget hyppigt og almindeligt probem, som stort set alle prøver. Det kan være enkelte dårlige nætter eller perioder med dårlig søvn.

Typiske årsager til dårlig nattesøvn kan være:

- et ekstra pres eller decideret stress i en perioode
- at man går og tumler med noget vigtigt
- at man selv vælger ikke at sove normalt - byture, arbejde om aftenen osv.

En god nats søvn er afgørende for din fysiske og mentale sundhed. 

Det kan være rigtig godt og givende at få en snak og få nogle helt konkrete redskaber som hjælp til at få styr på nattesøvnen.

Book en tid

Udfyld felterne med kort beskrivelse af dine symptomer og dit tlf.nr.

Du vil blive kontaktet snarest.

Navn*
Emailadresse*
Besked*